AKSIOLOGI NILAI PENDEKATAN DAN STRATEGI PENANAMAN NILAI DALAM PENDIDIKAN
Abstract
The writing of this paper, aimed at knowing the meaning of the axiology of value, and the educational approach, as well as any strategy used in the planting of values in Islamic education institutions, the results became a refencing for us as development In supporting tasks according to their respective professions Education is the process of humanization, which is the effort to cultivate the potential, as an accepted from God, if not developed, the whole potential to be stagnant, and sluggish development, through the various Pemibingan , direction, to be made, to grow and develop positive potential beneficial for himself and his fellow, while the behavior of the potential negative (Akhlak Madzmumah) as much as possible not to pack, so that people do not have animal behavior. Creating human value is a heavy duty from the beginning to the elderly, carried out continuously, sustainably, and istiqomah, with various approaches and strategies used and involve Steakholher that exist, so that the science is easily digested and accepted by reason, and heart, internalize in the students, so that the speech of the beam of divine value.
Keywords: approaches and strategies, values, Islamic education
                          Abstrak
Penulisan makalah ini, Bertujuan untuk mengetahui makna aksiologi nilai, dan pendekatan pendidikan, serta strategi apa saja yang digunakan dalam penanaman nilai-nilai di lembaga pendidikan Islam, hasilnya menjadi acuan bagi kita sebagai pengembangan dalam menunjang tugas sesuai profesi masing-masing. Pendidikan adalah proses humanisasi, yaitu usaha untuk mengolah potensi, sebagai sesuatu yang diterima dari Tuhan, jika tidak dikembangkan, seluruh potensi menjadi stagnan, dan lamban perkembangannya, melalui berbagai Pemibingan, arahan, untuk dijadikan, untuk ditumbuhkan. dan mengembangkan potensi positif yang bermanfaat bagi dirinya dan sesamanya, sedangkan perilaku potensi negatif (Akhlak Madzmumah) sebisa mungkin tidak dikemas, agar masyarakat tidak memiliki perilaku binatang. Menciptakan nilai-nilai kemanusiaan merupakan sebuah tugas berat sejak dini hingga lanjut usia, dilakukan secara terus menerus, berkesinambungan, dan istiqomah, dengan berbagai pendekatan dan strategi yang digunakan serta melibatkan Steakholher yang ada, agar ilmu tersebut mudah dicerna dan diterima oleh akal, dan hati, menginternalisasikan dalam diri peserta didik, sehingga tuturan tersebut memancarkan pancaran nilai ketuhanan.
Kata Kunci: pendekatan dan strategi, nilai-nilai, pendidikan Islam